De gemeente Zutphen ontvangt ruim 1,6 miljoen euro subsidie van het Rijk voor woningbouwprojecten in Zutphen-Oost. Het geld komt uit de landelijke regeling Woningbouwimpuls (WBI) en is bedoeld voor de herstructurering van de Zeeheldenbuurt en andere projecten in de directe omgeving.

De Tweede Kamer wordt op dinsdag 26 mei geïnformeerd over de toekenning van de subsidie. Volgens de gemeente betekent de bijdrage een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van Zutphen-Oost.

De gemeente Zutphen werkt samen met wooncorporatie Ieder1 aan de vernieuwing van de Zeeheldenbuurt. Het doel is om de wijk te transformeren tot een aantrekkelijke en gemengde woonomgeving met meer ruimte voor groen, leefbaarheid en verschillende woonvormen.
Met de subsidie kunnen plannen voor woningbouw en herinrichting verder worden uitgewerkt en gerealiseerd. De gemeente spreekt van een belangrijke impuls voor de toekomst van de wijk.

Omwonenden worden medio juni tijdens een informatieavond bijgepraat over de plannen en de vervolgstappen van het project.

Bron: Eigen redactie
Foto ter illustratie: Eigen redactie